Menu

Zakręcony wege obiad

Zapraszam do zdrowej, zielonej, zakręconej wegańskiej kuchni.

Wyciskarka Sana Omega + przepisy i dużo zdjęć

e_d_y_s_q_a

Chyba nie pisałam Wam za dużo sprzętach które ułatwiają mi w kuchni życie?

Jednym z tych sprzętów jest od 5 lat wyciskarka Omega 8006. Uwielbiam ją, bardzo często z niej korzystam. Wyciskam w niej zdrowe soki, ale nie tylko, robię dzięki niej pasty, pasztety, słodkie desery itp.

Miałam przyjemność przez kilka dni - dzięki sklepowi EUJUICERS - profesjonalistom w dziedzinie wyciskarek, u których kupiłam swoją Omegę - używać jej młodszej siostry, wyciskarki Sana firmy Omega. Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się, że może mnie czymś zaskoczyć po 5 latach używania Omegi 8006, a jednak :)

Sana firmy Omega

IMG_5897

Omega 8006

w143

Gdybym miała teraz wybierać, wybrałabym Sanę.

Oprócz strony praktycznej również dlatego, że jest prawdziwą ozdobą kuchni (do wyboru są trzy kolory). Materiały z których jest wykonana są bardzo dobrej jakości, korpus jest ciężki i solidny, nic się nie przesuwa podczas pracy, wszystko jest precyzyjnie i bardzo dobrze dopasowane do siebie. Żadna z części nie zawierają rakotwórczego Bisfenolu A.

Pewnie jesteście ciekawi po co w ogóle komu wyciskarka, skoro można mieć tanią sokowirówkę?
Uważam, że jest to urządzenie na które powinien się zdecydować każdy komu zależy na swoim zdrowiu (a czy są tacy którym nie zależy?).

Miałam kiedyś sokowirówkę i nie wróciłabym do niej nigdy, hałasowała, mycie było udręką a sok się rozwarstwiał i był spieniony.

Wyciskarka Sana miażdży surowiec który chcemy wycisnąć, nie podgrzewa go, więc sok nie traci żadnych cennych dla nas witamin i enzymów. Można w niej wycisnąć praktycznie każdy zielony liść (a wiadomo, że zielone soki są najzdrowsze), owoc czy warzywo. Jednocześnie użyteczność tej wyciskarki nie kończy się na wyciskaniu pysznych zdrowych soków.
Dzięki Sanie można zrobić pyszne musy owocowe, "zetrzeć warzywa" zrobić homogenizowane dania z owoców lub warzyw dla dzieci lub osób starszych, zmielić różne strączki na pasztety i pasty, zrobić lody, zmielić orzechy, bakalie, kawę, zrobić pyszne i zdrowe masło orzechowe bez zbędnych dodatków albo uformować ciasto na makaron!

Wydaje się, że urządzenie dzięki któremu można zrobić tyle rzeczy, jest skomplikowane, trudno się używa i jeszcze trudniej myje. Nic bardziej mylnego! Na korpus zakłada się błyskawicznie 4 lub 5 części, a myje się je równie szybko jak zakłada (nie ma w tym żadnej ściemy), również dzięki temu że otwór wsadu jest duży i nie ma żadnych zakamarków.

w212

Pierwsza część założonaPierwsza część założona, czas na kolejne:

w121w111w101

 

Wyciskanie owoców czy warzyw na sok przy pomocy Sany, jest czystą przyjemnością, praktycznie nie trzeba używać popychacza (o ile nie włoży się za dużo surowca) a wybór dwóch wkładów do soków pozwala nam zdecydować czy chcemy bardzo klarowny sok czy trochę bardziej gęsty, a jeśli ktoś (tak jak ja) lubi "gładki" sok bez żadnych pływających części owoców czy warzyw, może dodatkowo założyć sitko na dzbanek do którego ścieka sok.
Jeśli chodzi o dzbanek na sok, to mnie urzekł :) jest z bardzo grubego szkła, poręczny i zmieści dużo soku. Na początku nie mogłam się przekonać do stalowego pojemnika na wylatujące wytłoki, wydawało mi się, że nie pasuje do szklanego dzbanka i że źle się go ustawia, ale po chwili przekonałam się do niego i bardzo mi się spodobał (szczególnie to że jest wysoki i ma rączkę, dzięki temu łatwo się go opróżnia z bardzo suchych wytłoków).

Dodatkowym plusem wyciskarki Sana jest jej cicha praca. Można sobie rano jak wszyscy śpią wycisnąć sok nie budząc przy tym rodziny i sąsiadów, albo naszykować pyszną pastę na śniadanie :)

Przez te kilka dni zrobiłam przy jej pomocy mnóstwo soków oraz innych rzeczy, o których chcę Wam napisać. Praca z tą wyciskarką, to była prawdziwa przyjemność, nawet rozbieranie jej co chwila i mycie mnie nie zniechęcało :)

Na pierwszy ogień poszła najprostsza pasta z fasoli i pieczarek. w322

Składniki:

- 2 szklanki ugotowanej białej fasoli,
- ok 300 g pieczarek,
- 1 cebula,
- olej do smażenia,
- natka pietruszki, szczypiorek,
- sól, pieprz, pieprz ziołowy.

Wykonanie:

Przecisnąć pieczarki i cebulę przez wyciskarkę z założonym wkładem pełnym do mielenia i homogenizowania (bez sit), podsmażyć je na oleju. Używając tego samego wkładu (bez mycia oczywiście) przecisnąć fasolę, dodać ją do smażących się pieczarek, chwilę razem podgrzewając je na patelni, przyprawić do smaku, dodać pokrojony drobno szczypior i natkę pietruszki. Dobrze wymieszać, wyjąć pastę z patelni, pozostawić do ostygnięcia.

W ten sposób w kilka minut mamy naszykowaną pyszną pastę na kanapki.

Oczywiście dzięki Sanie można robić pasty nie tylko z fasoli, ale również bardzo popularny hummus z ciecierzycy, czy każdą inną pastę lub przygotować warzywa na pasztet, bez używania tarki. Ja zrobiłam w weekend przy jej pomocy również paprykarz z przepisu Smakoterapii.

Pyszny i zdrowy deser zrobiłam sobie w kilka chwil:
Mus bananowo - jabłkowy (dobry nie tylko dla dzieci, można go również podać jako lody po zmrożeniu :) 

Składniki (dla 2 osób): w231

- 1 duże jabłko,
- 2 - 3 banany.

Wykonanie:

Do przygotowania musu użyłam tak jak do pasty nakładki pełnej do mielenia i homogenizowania, najpierw jak zaleca producent założyłam na nią końcówkę do formowania makaronu (z dużym otworem), ale było to niepotrzebne i wręcz przeszkodziło w pracy bo jabłko mi się na początku zapchało, po wyjęciu jej wszystko poszło sprawnie i po chwili cieszyłam się pysznym musem.
Cała praca polegała na umyciu owoców, pokrojeniu jabłka na mniejsze kawałki i wyciśnięciu ich. Ważne jest żeby nie wkładać za dużych porcji na raz i najlepiej na przemian wkładać miękki i twardy owoc, wtedy wszystko sprawnie idzie, nie trzeba nawet używać popychacza.
Takie proste a jednocześnie super pyszne.

w222

Do picia na pierwszy ogień poszedł nietypowy sokw301

Składniki:

- 4-5 marchewek,
- pół pęczka białych szparagów,
- 4 duże łodygi selera naciowego.

Wykonanie:

Przy pomocy nakładki z najdrobniejszymi sitkami i dodatkowo zakładając na dzbanek sitko wycisnęłam super klarowny sok, pyszny i do tego zdrowy!

I pomyśleć że dzięki wyciskarce Sana można tak codziennie, łatwo i przyjemnie wyciskać sobie soki :)

w292w282w271w261w251

Drugi sok był prawdziwie oczyszczający, zielony, do jego smaku trzeba się przyzwyczaić ale to samo zdrowie :) Można go rozcieńczyć wodą na początek.

Zielony sok:w201

- mieszanka różnych liści, użyłam: buraka liściowego, jarmużu, rukoli, natki pietruszki,
- 0,5 cm - 1 cm imbiru (w zależności od tego jakie mocne lubimy smaki, ja dałam 2 cm i było to trochę za dużo dla mnie, ale dałam radę wypić, chociaż paliło ;) ),
- 1 duży korzeń pietruszki,
- 1 plaster cytryny bez skóry i pestek.

Wykonanie:

Do tego soku tak jak do poprzedniego użyłam najdrobniejszych sit, wkładając na przemian liście i kawałki pietruszki.

W tej wyciskarce świetne jest to że otwór wsadowy jest duży i nie trzeba każdego owocu czy warzywa kroić na drobne kawałki!

w193w183w173w163w154

Po pastach, sokach, musie zrobiłam sobie również świetne "masło" orzechowe z kakaowcem i figami, po prostu poezja :)

Masło orzechowe z figami i kakaowcemw91

Składniki:
- ok 3/4 szklanki orzechów arachidowych solonych,
- ok 3/4 szklanki nerkowców,
- 4 ziarna kakaowca,
- 2 figi,
- ew. kilka łyżek oleju.

Wykonanie:

To masło jest najdłuższe do przygotowania bo kilka razy trzeba tą samą masę przepuścić przez wyciskarkę żeby orzechy zaczęły oddawać zawarty w sobie tłuszcz, można też dodać kilka łyżek oleju (ja zrobiłam bez).

Przy pomocy nakładki pełnej do mielenia zmieliłam same orzechy 3 razy na początku wylatuje orzechowy proszek, który z czasem robi się coraz bardziej kleisty i tłusty. Do czwartego mielenia dodałam kakaowiec i figi. Tą masę jeszcze zmieliłam kilka razy (ogólnie ok 10 razy, masa robiła się coraz bardziej zwarta i fajnie plastyczna - świetna zabawa dla dzieci :) można z niej ulepić kulki), ale bez dodatku oleju, otrzymując pyszne gęste i naturalnie tłuste masło orzechowo - kakaowe z figowym posmakiem.
Pyszne do wyjadania łyżką, albo na chleb lub do koktajlu!

w61w51w41w33w110

Trzeba pamiętać żeby najpierw wsypywać niewielkie ilości (nie tak żeby był wypełniony po brzegi otwór) orzechów (nie trzeba ich dopychać i ładnie się mielą, a później gdy już mamy kleistą masę również wrzucamy ją po trochu, najlepiej żeby bez popychania została wciągana, wtedy nie okleja od środka i nie utrudnia wciągania kolejnych porcji.

W podobny sposób dodając inne orzechy (jeśli twarde to moczone!) lub bakalie (bez pestek i też jeśli twarde to moczone!) można zrobić tak jak napisałam wyżej świetne kulki, pralinki, zdrowe i do tego bardzo pyszne!
Czas na ich zrobienie nie jest bardzo długi, nawet na mycie części nie poświęciłam dużo czasu, a żeby łatwiej zmyć tłuszcz zamoczyłam je na chwilę w zlewie z gorącą wodą i płynem, później wystarczyła gąbka, bieżąca woda i wszystko zeszło samo :)

 Podsumowując, stwierdziliśmy z Mężem że chyba czas naszej "starej" Omegi się skończył i trzeba wymienić ją na lepszy, nowszy model, właśnie na Sanę :)

w312

Przede wszystkim ze względu na jeszcze większy otwór do którego wkładamy surowiec, dzięki czemu nie trzeba "drobić" wszystkiego oraz dzięki któremu jeszcze łatwiej się ją myje, bo mogę bez problemu włożyć do niego dłoń z gąbką.
Ale również za przyjazne materiały: śliczny szklany dzbanek i stalowy z uchwytem na wytłoki.
Oczywiście, ważne jest dla mnie również to, że Sana ma 2 rodzaje nakładek z sitami, dzięki temu mogę wybrać czy chce sok bardziej klarowny oraz sitko świetnie pasujące na dzbanek, które można założyć przed wyciskaniem i przez który przelatuje sok. Co najdziwniejsze dla mnie było to, że nie chlapie po wyciskarce :) Fajne jest to, że nie trzeba go już wtedy przecedzać jak to robię w Omedze (niestety tak mam, że lubię bardzo gładkie soki).

Jeśli chcesz kupić wyciskarkę, to z czystym sercem i sumieniem polecam  wyciskarkę Sana firmy Omega. Gdy kupowałam swoją wyciskarkę, długo wahałam się jaki model wybrać bo nigdzie nie znalazłam recenzji na jej temat, mam nadzieję, że moja pomoże Ci w wyborze :) A jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz do mnie lub do sklepu EUJUICERS - dzięki nim dobrze wybrałam i być może niedługo wybiorę ponownie :) Bo współpraca z ludźmi dla których praca to pasja jest prawdziwą przyjemnością :)

Komentarze (13)

  • Gość: [emka] *.free.aero2.net.pl

    Ja też od kilku lat mam Omegę, ostatnio nawet się zastanawiałam czy nie dokupić przystawki do tłoczenia oleju (ale nigdzie na razie nie można kupić). Ta Sana rzeczywiście kusi tymi pojemnikami, no ale na dwie wyciskarki mnie nie stać ;)
    pozdrawiam

  • Gość: [emka] *.free.aero2.net.pl

    Zapomniałam dodać, że Omegę 8006 ;)

  • Gość: [ronin] *.jmdi.pl

    Zastanawiam się nad kupnem Sany euj 707 jednak martwią mnie głosy o krótszej gwarancji w porównaniu do poprzedniczek i mniejsza stabilność i trzaski przy wyciskaniu warzyw korzeniowych. Mam nadzieję że rozwiejesz moje wątpliwości bo inne cechy tej wyciskarki to same plusy :)

  • e_d_y_s_q_a

    ronin, nie słyszę trzasków przy wyciskaniu warzyw korzeniowych, rzeczywiście ma gwarancję na 10 lat a nie jak poprzedniczka na 15, nie wiem czym to jest podyktowane, ale tym się akurat nie martwię.
    Ja jednak zamieniłam moją Omegę na Sanę :)

  • Gość: [ajlon] *.smrw.lodz.pl

    Czy za jej pomocą da się zrobić mleka roślinne?

  • e_d_y_s_q_a

    ajlon, ja mleka nigdy nie robiłam ale na stronie sprzedawcy jest przepis :) trochę go zmodyfikowałam ;)
    1. Namocz soję, umyj.
    2. Gotuj je w wodzie (w proporcji: 1 porcja nasion/4 porcje wody)
    3. Wyciskaj ugotowane nasiona sojowe przez wyciskarkę na początek niewielkie ilości z dodatkiem wody, w której się gotowały (proporcje: 1 łyżka nasion/ 4 łyżki wody).
    4. Gotowe do podania.
    5. Po skończonej pracy, nie zapomnij aby wyczyścić części wyciskarki.

  • Gość: [tomek] *.pl.177.41.31.in-addr.arpa

    używam jej, wrażenie pozytywne, dobre materiały, solidna maszyna, nie boję sie tu o gwarancje.

  • e_d_y_s_q_a

    Tomku, zgadzam się :)

  • Gość 91.230.156.*

    Czy w wyciskarce można zrobić przecier pomidorowy albo wycisnąć sok z porzeczek? Myślę że oprócz zwykłych soków warto by wyciskarke wykorzystać do letnich przetworów...ale czy się da ???

  • e_d_y_s_q_a

    Gościu, robię co roku przeciery pomidorowe w wyciskarce. Sok z porzeczek można wycisnąć jak najbardziej. Do przetworów też wykorzystuję, dżemy z truskawek robię i innych owoców :)

  • Gość: [agulle] *.dynamic.chello.pl

    Czy możesz podać różnice tych dwóch wyciskarek? Używasz 8006 a napisałaś, że zamieniłabyś ją na 707, możesz napisać dlaczego?

  • Gość: [iceice] *.dynamic.chello.pl

    czy ktoś próbował tym mielić kostki lodu ?

  • Gość: [gaga] 62.148.67.*

    Czy można zemleć mięso na kotlety (ewentualnie czy sa do tego przystawki?) oraz czy mozna użyc pulpy z ziemniaków do przygotowania placków ziemniaczanych?

© Zakręcony wege obiad
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci